Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

Τζέιν Όστεν: 15 μαθήματα ζωής από την γυναίκα που έγραψε για τον έρωτα

Η Τζέιν Όστεν, συγγραφέας του Υπερηφάνεια και Προκατάληψη, θεωρείται μια από τις πιο διάσημες Αγγλίδες μυθιστοριογράφους, της οποίας τα έργα χαρακτηρίζονται από μια λεπτή ειρωνεία και κριτική της παρηκμασμένης κοινωνίας στην οποία βίωνε. Γεννήθηκε στις 16 Δεκεμβρίου του 1775 στο Στίβεντον του Χαμσάιρ και οι γονείς της ήταν ευυπόληπτα μέλη της κοινωνίας. Τα παιδιά της οικογένειας μορφώθηκαν, ενώ ταυτόχρονα οι γονείς τους προσπάθησαν να τους καλλιεργήσουν την κριτική, αλλά και δημιουργική τους πλευρά. Ο πατέρας της νεαρής Τζέιν την παρότρυνε από μικρή να διαβάζει χρησιμοποιώντας την πλούσια βιβλιοθήκη του.

Αποφθέγματα της Τζέιν Όστεν:

1. «Δεν υπάρχει καμιά ευχαρίστηση σαν εκείνη που σου προσφέρουν τα βιβλία. Όλα τα άλλα σε κουράζουν. Όταν ζήσω σε δικό μου σπίτι, θα είμαι πραγματικά δυστυχισμένη εάν δεν έχω μια τέλεια βιβλιοθήκη».

2. «Ήμουν ήσυχη, μα όχι τυφλή».

3. «Αν σ’ αγαπούσα λιγότερο, θα μπορούσα ίσως να μιλώ γι’ αυτό περισσότερο».

4. «Η φαντασία της γυναίκας είναι πολύ γρήγορη. Περνάει αστραπιαία από το θαυμασμό στην αγάπη, από την αγάπη στο γάμο».

5. «Ο εγωισμός πρέπει πάντα να συγχωρείται, ξέρετε, επειδή δεν υπάρχει ελπίδα θεραπείας».

6. «Κάθε άνθρωπος είναι περικυκλωμένος από μια γειτονιά εθελοντών κατασκόπων».

7. «Δεν θέλω οι άνθρωποι να είναι καλόβολοι, γιατί έτσι γλιτώνω από τον κόπο να τους συμπαθήσω».

8. «Μια γυναίκα που έχει άντρα είναι πάντα πιο καλόβολη από μια γυναίκα που δεν έχει. Είναι ικανοποιημένη από τον εαυτό της. Δεν έχει πια έγνοιες και νοιώθει πως μπορεί να χρησιμοποιήσει τα θέλγητρά της χωρίς να προκαλεί υποψίες για τις προθέσεις της».

9. «Αυτοί που δεν παραπονιούνται, δεν τους λυπούνται ποτέ».

10. «Ήμουν εγωίστρια σε όλη μου τη ζωή, αλλά μόνο στην πράξη, δεν ήταν θέμα αρχής».

11. «Θα μπορούσα εύκολα να συγχωρήσω την περηφάνια του, αν δεν είχε συντρίψει τη δική μου».

12. «Πόσο γρήγορα βρίσκουμε τους λόγους για να δικαιολογούμε ό,τι μας αρέσει!».

13. «Η ματαιοδοξία, όταν δουλεύει σε ένα αδύναμο μυαλό, δημιουργεί προβλήματα κάθε είδους».

14. «Στον έρωτα είμαστε όλοι ανόητοι».

15. «Ήταν ίσως μια από αυτές τις περιπτώσεις που η συμβουλή ήταν κακή ή καλή ανάλογα πώς αποφασίζει το γεγονός».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου