Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Η φιλοσοφία πάνω απ' όλα

Ο Σωκράτης καθόταν σε μία παχιά σκιά, όταν τον πλησίασε ένας γνωστός του, λαχανιασμένος.
- Σωκράτη, του φώναξε, ξέρεις τί έμαθα μόλις, για τη γυναίκα σου;
Ο Σωκράτης τον κοίταξε ήρεμος, και του είπε:
- Πρώτα θα σου κάνω το τεστ του τριπλού φιλτραρίσματος.
- Τι είναι το τεστ του τριπλού φιλτραρίσματος;
- Θα καταλάβεις, του είπε ο σοφός. Το πρώτο τεστ φιλτραρίσματος είναι το εξής: Η αλήθεια. Είσαι 100% σίγουρος πως αυτό που θα μου διηγηθείς είναι αλήθεια;
- Όχι, Σωκράτη μου. Το άκουσα να το λένε στην αγορά. Δεν το είδα με τα μάτια μου!
- Οπότε δεν ξέρεις αν είναι αλήθεια ή όχι. Να περάσουμε στο δεύτερο φιλτράρισμα: Την καλοσύνη. Αυτό που θα μου διηγηθείς είναι κάτι καλό;
- Όχι, του απάντησε ο γνωστός του. Κακό είναι.
- Μάλιστα. Και το τελευταίο φιλτράρισμα: Η χρησιμότητα. Αυτό που θέλεις να μου πεις για τη γυναίκα μου θα με κάνει, ας πούμε, να ζήσω περισσότερο;
- Νομίζω πως όχι...
- Για να καταλήξουμε κάπου: Θέλεις να μου πεις κάτι το οποίο δεν είναι αλήθεια, δεν είναι καλό και δεν μου χρησιμεύει. Και σε ρωτώ: Γιατί να μου το πεις;
Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι, γύρισε την πλάτη του και απομακρύνθηκε από το μεγάλο φιλόσοφο που όλοι εκτιμούσαν.
Βέβαια, ο Σωκράτης δεν έμαθε ποτέ πως η γυναίκα του τον απατούσε με τον Πλάτωνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου