Φιλολογικές Ψηφίδες

«Παιδεία είναι η δύναμη που καλλιεργεί την ψυχή» (Πλάτων). «Άνθρωπος της Παιδείας είναι εκείνος του οποίου η σκέψη, ο χαρακτήρας, η ευαισθησία έχουν διαμορφωθεί, εκλεπτυνθεί, εμπλουτισθεί από τη γνώση, από την ηθική, την αισθητική και από τα άλλα επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού».

Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2023

Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου

 Εισαγωγικά

Εισαγωγή

Ερωτήσεις και Απαντήσεις στην Εισαγωγή

Περίληψη Έργου

Περίληψη κατά Ραψωδία

Τίτλοι Ραψωδιών

Ημερολόγιο Ιλιάδας

 

Τεχνικές και σχήματα λόγου

Σύντομο λεξικό όρων και εννοιών

Τεχνική και σχήματα λόγου της Ιλιάδας

Τυπικά Θέματα

 

Υποστηρικτικό Υλικό

Μούσες - Μοίρες - Χάριτες

Δυνάμεις Αχαιών - Τρώων

Η ικεσία στην αρχαία Ελλάδα

Αρχαία Ενδύματα

Η διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα

Τα όπλα του Αχιλλέα στον Τρωικό Πόλεμο

Απόπειρες αναπαράστασης της ασπίδας του Αχιλλέα

στις Σεπτεμβρίου 10, 2023
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Περιεχόμενα

  • Ανακοινώσεις
  • Αποφθέγματα Μεγάλων Στοχαστών
  • Αρχαία Ελλάδα (Διάφορα θέματα)
  • Αρχαία Ελληνικά (Διάφορα θέματα)
  • Αρχαία Ελληνικά Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Α΄ Γυμνασίου
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου
  • Αρχαία Ιστορία (Διάφορα θέματα)
  • Αρχαία Ιστορία Α΄ Γυμνασίου
  • Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
  • Ασκήσεις Γραμματικής της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
  • Ασκήσεις Έκφρασης Έκθεσης Λυκείου στη Θεωρία
  • Ασκήσεις Συντακτικού της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
  • Βιβλία για διάβασμα
  • Βιογραφίες Λογοτεχνών (Ελλήνων και Ξένων) σε PowerPoint
  • Βιογραφίες Φιλοσόφων (Ελλήνων και Ξένων) σε PowerPoint
  • Βυζαντινή Ιστορία (Διάφορα Θέματα)
  • Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
  • Γραμματική της Λατινικής Γλώσσας
  • Δοκίμια Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ Λυκείου
  • Δοκίμια Νεοελληνικής Γλώσσας Β΄ Λυκείου
  • Δοκίμια Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Λυκείου
  • Δοκίμια Πανελλαδικών Εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα
  • Έκφραση Έκθεση (Θεωρία Α΄ & Β΄ & Γ΄ Λυκείου)
  • Ἐκφραση Έκθεση Α΄ Λυκείου
  • Ἐκφραση Έκθεση Β΄ Λυκείου
  • Ἐκφραση Έκθεση Γ΄ Λυκείου
  • Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες Λυκείου
  • Θέατρο
  • Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού (Πηγές)
  • Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού (Σχεδιαγράμματα)
  • Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Αρχαία Ελληνικά
  • Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στα Λατινικά
  • Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα
  • Θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων στην Ιστορία Προσανατολισμού
  • Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος Β΄ Λυκείου
  • Θουκυδίδου Ιστορίαι Α΄ Λυκείου
  • Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου Α΄ Λυκείου
  • Ιστορία του Μεσαιωνικού και του Νεότερου Κόσμου 565-1815 Β΄ Λυκείου
  • Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου κόσμου (από το 1815 έως σήμερα) Γ΄ Λυκείου
  • Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (Θεωρία Λυκείου)
  • Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Γυμνασίου
  • Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄ Λυκείου
  • Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Γυμνασίου
  • Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Λυκείου
  • Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Γυμνασίου
  • Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄ Λυκείου
  • Λαογραφία
  • Λατινικά (Τα 50 Κείμενα και Ασκήσεις)
  • Λογοτέχνες (Ποιητές - Πεζογράφοι)
  • Λυσίου Υπέρ Μαντιθέου Β΄ Λυκείου Προσανατολισμού
  • Μεθοδολογία Ανάλυσης Πηγών Ιστορίας
  • Μεσαιωνική και Νεότερη Ιστορία Β΄ Γυμνασίου
  • Μυθολογικά Πρόσωπα
  • Νεοελληνική Γλώσσα (Διάφορα θέματα)
  • Νεοελληνική Γλώσσα Α΄ Γυμνασίου
  • Νεοελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου
  • Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου
  • Νεοελληνική Λογοτεχνία (Διάφορα Θέματα)
  • Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (Διάφορα θέματα)
  • Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου
  • Ξενοφώντος Ελληνικά Α΄ Λυκείου
  • Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου
  • Ομηρικά έπη: Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου
  • Παραμύθια
  • Πεζογραφήματα
  • Περιβαλλοντικά Προγράμματα
  • Ποιήματα
  • Πολιτιστικά Προγράμματα
  • Σοφοκλέους Αντιγόνη Β΄ Λυκείου
  • Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας
  • Συντακτικό της Λατινικής Γλώσσας
  • Τραγούδια
  • Τρόπος Εξέτασης Φιλολογικών Μαθημάτων Γυμνασίου
  • Φιλοσοφικές Πινελιές
  • Ψυχολογία
  • Αρχική σελίδα

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Κατερίνα Πόθου
Άργος, Πελοπόννησος, Greece
Προβολή πλήρους προφίλ

E-mail

Katpothou@gmail.com

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Carpe diem

Carpe diem
«Carpe diem quam nimium credula postero» (= Άδραξε τη μέρα, πιστεύοντας όσο λιγότερο στην αυριανή, Οράτιος).

Χρόνος

Χρόνος
«Ο χρόνος θα εξηγήσει τα πάντα στους ανθρώπους αργότερα, γιατί είναι ένας φλύαρος που μιλάει χωρίς να τον ρωτούν» (Ευριπίδης).

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ►  2025 (2)
    • ►  Ιανουαρίου (2)
  • ►  2024 (13)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
    • ►  Οκτωβρίου (2)
    • ►  Σεπτεμβρίου (3)
    • ►  Μαΐου (3)
    • ►  Ιανουαρίου (4)
  • ▼  2023 (32)
    • ►  Οκτωβρίου (4)
    • ▼  Σεπτεμβρίου (6)
      • Κρίτων Αθανασούλης
      • Η καλλιέργεια και η αξία του (Αυτο) Σεβασμού
      • Συζητώντας για τον σεβασμό
      • Ομηρικά έπη: Οδύσσεια Α΄ Γυμνασίου
      • Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου
      • Χωρίς τίτλο
    • ►  Αυγούστου (10)
    • ►  Ιουλίου (1)
    • ►  Ιουνίου (4)
    • ►  Απριλίου (1)
    • ►  Μαρτίου (2)
    • ►  Ιανουαρίου (4)
  • ►  2022 (18)
    • ►  Δεκεμβρίου (2)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Οκτωβρίου (3)
    • ►  Σεπτεμβρίου (4)
    • ►  Αυγούστου (1)
    • ►  Ιουνίου (3)
    • ►  Μαΐου (1)
    • ►  Μαρτίου (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (2)
  • ►  2021 (42)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
    • ►  Νοεμβρίου (1)
    • ►  Οκτωβρίου (5)
    • ►  Σεπτεμβρίου (1)
    • ►  Αυγούστου (3)
    • ►  Ιουλίου (4)
    • ►  Ιουνίου (4)
    • ►  Μαΐου (5)
    • ►  Απριλίου (3)
    • ►  Μαρτίου (5)
    • ►  Φεβρουαρίου (4)
    • ►  Ιανουαρίου (6)
  • ►  2020 (157)
    • ►  Δεκεμβρίου (6)
    • ►  Νοεμβρίου (5)
    • ►  Οκτωβρίου (6)
    • ►  Σεπτεμβρίου (19)
    • ►  Αυγούστου (23)
    • ►  Ιουλίου (21)
    • ►  Ιουνίου (9)
    • ►  Μαΐου (10)
    • ►  Απριλίου (20)
    • ►  Μαρτίου (13)
    • ►  Φεβρουαρίου (16)
    • ►  Ιανουαρίου (9)
  • ►  2019 (120)
    • ►  Δεκεμβρίου (6)
    • ►  Νοεμβρίου (3)
    • ►  Οκτωβρίου (14)
    • ►  Σεπτεμβρίου (7)
    • ►  Αυγούστου (3)
    • ►  Ιουλίου (35)
    • ►  Ιουνίου (39)
    • ►  Μαΐου (5)
    • ►  Απριλίου (6)
    • ►  Φεβρουαρίου (2)
  • ►  2018 (69)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
    • ►  Νοεμβρίου (3)
    • ►  Οκτωβρίου (21)
    • ►  Σεπτεμβρίου (32)
    • ►  Αυγούστου (1)
    • ►  Ιουλίου (1)
    • ►  Ιουνίου (4)
    • ►  Μαΐου (6)
  • ►  2017 (2)
    • ►  Απριλίου (1)
    • ►  Ιανουαρίου (1)
  • ►  2016 (38)
    • ►  Αυγούστου (2)
    • ►  Μαΐου (2)
    • ►  Απριλίου (7)
    • ►  Μαρτίου (27)

Λέων Τολστόι

Λέων Τολστόι
«Σκοπός της ζωής δεν είναι να εξυπηρετεί την κατώτερη ζωική φύση, αλλά τη φωτεινή δύναμη, που βρίσκεται στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και η οποία βοηθάει τον άνθρωπο να αναγνωρίζει το αγαθό».

Σενέκας

Σενέκας
«Η γαλήνη της καθαρής συνείδησης είναι η σπουδαιότερη ανταμοιβή της αρετής και οι τύψεις της ενοχής η μεγαλύτερη τιμωρία της κακίας».

Συνολικές προβολές σελίδας

1,655,391

Αναγνώστες

Πλάτων

Πλάτων
«Η ψυχή του ανθρώπου είναι αθάνατη κι άφθαρτη».

Αριστοτέλης

Αριστοτέλης
«Για τη μόρφωση χρειάζονται τρία πράγματα: έμφυτη ικανότητα, μελέτη, εξάσκηση».

Άλμπερτ Αϊνστάιν

Άλμπερτ Αϊνστάιν
«Όσο περισσότερη η γνώση, τόσο μικρότερο το εγώ. Όσο μικρότερη η γνώση, τόσο μεγαλύτερο το εγώ».

Στίβεν Χόκινγκ

Στίβεν Χόκινγκ
«Ο μεγαλύτερος εχθρός της γνώσης δεν είναι η άγνοια, αλλά η ψευδαίσθηση της γνώσης».

Εκπαιδευτικά sites - blogs

  • Αίσωπος (Πλατφόρμα Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων)
  • Ανεμόσκαλα (Νεοελληνική Λογοτεχνία)
  • Αρχαιογνωσία και Αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση
  • Αρχείο της ΕΡΤ
  • Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Αργολίδας
  • Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα Βουλής
  • Εκπαιδευτική Κλίμακα
  • Εκπαιδευτικό Ενημερωτικό Δίκτυο (alfavita)
  • Εκπαιδευτικό Υλικό (e-selides)
  • Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο
  • Ελληνική Ιστορία
  • Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου
  • Εξερευνώντας τον κόσμο του Βυζαντίου
  • Η Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα
  • Θέατρο στην Εκπαίδευση
  • Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
  • Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
  • Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
  • Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  • Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού
  • Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας
  • Τράπεζα Θεμάτων ΙΕΠ
  • Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
  • Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου
  • Φιλολογικός Ιστότοπος
  • Φιλόλογος στο Διαδίκτυο
  • Φωτόδεντρο (Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαδευτικού Περιεχομένου)
  • Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα (study4exams)
  • Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Λιβαδειάς
  • Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Σερρών
  • Ψηφιακοί Πόροι για την Ελληνική Γλώσσα
  • Mathesis
  • Youtube

Γλώσσα

Γλώσσα

Ποίηση

Ποίηση
«Η ποίηση είναι η μόνη οδός για να υπερβούμε τη φθορά… Να γιατί γράφω. Γιατί η ποίηση αρχίζει από ’κει που την τελευταία λέξη δεν την έχει ο θάνατος. Είναι η λήξη μιας ζωής και η έναρξη μιας άλλης, που είναι ίδια με την πρώτη, αλλά που πάει πολύ βαθιά, ως το ακρότατο σημείο που μπόρεσε ν’ ανιχνεύσει η ψυχή, στα σύνορα των αντιθέσεων, εκεί που ο ήλιος και ο Άδης αγγίζονται» (Οδυσσέας Ελύτης).

Ηλεκτρονικά Λεξικά

  • Αντίστροφο Λεξικό της Νέας Ελληνικής (Α. Αναστασιάδη-Συμεωνίδη)
  • Βικιλεξικό
  • Επιτομή του Λεξικού του Ε. Κριαρά
  • Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας των Liddell & Scott
  • Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής (Μ. Τριανταφυλλίδη)
  • Λεξικό της Λαϊκής και της Περιθωριακής Γλώσσας
  • Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας - Μορφολεξικό
  • Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ - Γ΄ Δημοτικού
  • Λεξικό της Νεοελληνικής Γλώσσας Δ΄ - ΣΤ΄ Δημοτικού
  • Τα Λεξικά του ΙΕΛ (Πολύγλωσσα)
  • Google Translate

Αυτογνωσία

Αυτογνωσία
«Επέστρεψε στον εαυτό σου και δες, κι αν δεν δεις την ωραιότητα μέσα σου κάνε όπως ο γλύπτης ενός αγάλματος. Ξύνει, λειαίνει, καθαρίζει, έως ότου δείξει το ωραίο πρόσωπο του αγάλματος. Έτσι κι εσύ αφαίρεσε τα περιττά και μην παύεις να λαξεύεις το άγαλμά σου έως ότου λάμψει μέσα σου θεϊκό φως της αρετής» (Πλωτίνος).

Δημοφιλείς αναρτήσεις

  • Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας - Σχεδιαγράμματα
    Ύλη Ιστορίας 2024 Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη - Σημαντικά Γεγονότα Ελλάδας 1. Από την αγροτική οικονομία στην αστικοποίηση Α. Η Ελ...
  • Αρχαία Ελληνικά Γ΄ Λυκείου Προσανατολισμού
    Ύλη Αρχαίων Ελληνικών 2024 1. Εισαγωγή : Α. Ο Σωκράτης Ερωτήσεις στην Εισαγωγή (Σωκράτης) Σωκράτης (Υποστηρικτικό υλικό) : Σωκράτης ...
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Α΄ Γυμνασίου
    Ενότητα 1 : Μετάφραση Ενότητα 2 : Μετάφραση Γραμματική : Φθόγγοι και γράμματα Ασκήσεις Ενότητα 3 : Μετάφραση Ασκήσεις Λε...

Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Μετάφραση

Θαύμα

Θαύμα
«Κι όταν γυρεύεις το θαύμα πρέπει να σπείρεις το αίμα σου στις οχτώ γωνιές των ανέμων γιατί το θαύμα δεν είναι πουθενά παρά κυκλοφορεί μέσα στις φλέβες του ανθρώπου» (Γιώργος Σεφέρης, Les anges sont blancs, Ημερολόγιο καταστρώματος Α΄).

Ευτυχία

Ευτυχία
«Η ευτυχία του ανθρώπου συνίσταται στη μόρφωση και στην παιδεία, και όχι στα αγαθά που δίνει και παίρνει η τύχη» (Πλούταρχος).

Αναφορά κατάχρησης

Βιβλίο

Βιβλίο
«Το βιβλίο δεν είναι κάτι πού έρχεται και φεύγει, έχει διάρκεια. Είναι ένας φίλος, ένας σύντροφος της μοναξιάς που μένει. Είναι ένα αναντικατάστατο όργανο παιδείας. Είναι ο πιο εξευγενισμένος τρόπος ψυχαγωγίας» (Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος).

Blog

Blog
«Τα παραδοσιακά μέσα μεταδίδουν μηνύματα. Τα ιστολόγια προκαλούν συζητήσεις» (Loic Lemeur).

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση
«Για να υπάρξει πραγματική εκπαίδευση με την αυστηρή έννοια του όρου υπάρχει μια βασική προϋπόθεση: είναι ότι αυτή η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται αντικείμενο επένδυσης και πάθους και από τους εκπαιδευτές και από τους εκπαιδευόμενους και, για να το πω καθαρά, ότι αν δεν υπάρχει έρωτας μες στην εκπαίδευση, δεν υπάρχει εκπαίδευση» (Κορνήλιος Καστοριάδης).

Δάσκαλος

Δάσκαλος
«Επιτυχημένος είναι ο δάσκαλος που έκανε με το έργο του τόσο ώριμο το μαθητή του, ώστε εκείνος να μην τον χρειάζεται πια» (Ε.Π. Παπανούτσος).

Μαθητής

Μαθητής
«Μόνο ό,τι δέχθηκες με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή και το χαρακτήρα σου» (John Dewey).

Δημήτρης Γληνός

Δημήτρης Γληνός
«Χωρίς πάθος δε μπορεί να γίνει τίποτα, ούτε όμως με το πάθος που δεν καταφέρνεις να ελέγξεις».

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
«Χάρισε σε κάθε άνθρωπο το αυτί σου, αλλά σε λίγους τη φωνή σου. Πάρε από τον καθένα την άποψή του, αλλά φύλαξε τη δική σου κρίση».

Γιαννούλης Χαλεπάς

Γιαννούλης Χαλεπάς
«Εμένα δεν μ’ ενδιαφέρουν αυτοί που δεν μπορούν να καταλάβουν ή να σκεφτούν όπως εγώ, με ενδιαφέρουν αυτοί που αισθάνονται και σκέφτονται όπως εγώ».

Χόρχε Μπουκάι

Χόρχε Μπουκάι
«Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για ν’ αγαπήσουμε κάποιον που δεν αγαπάμε, να αρέσουμε σε κάποιον που δεν αρέσουμε, ή να εμπιστευτούμε κάποιον που δεν εμπιστευόμαστε».

Κική Δημουλά

Κική Δημουλά
«Δαπανηρή ιδέα ο βίος. Ναυλώνεις έναν κόσμο για να κάνεις το γύρο μιας βάρκας» (Γιαλό γιαλό). «Στην ψυχή σου δεν φθάνει κανείς ούτε δια ξηράς ούτε δια θαλάσσης» (Γη των απουσιών).

Άρτουρ Σοπενχάουερ

Άρτουρ Σοπενχάουερ
«Η ζωή είναι ένα τεράστιο θέατρο, όπου παίζεται η ίδια τραγωδία με διαφορετικούς τίτλους».

Ρομπέρτο Μπενίνι

Ρομπέρτο Μπενίνι
«Όλες οι επιθυμίες είναι ωραίες όταν δεν πραγματοποιούνται. Πρέπει πάντα να ψάχνεις και ποτέ να μη βρίσκεις».

Λογοκλοπή

Λογοκλοπή
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή (ολική - μερική - περιληπτική ή κατά παράφραση) του περιεχομένου του katerinapothou.blogspot.com με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της συντάκτριας των σημειώσεων (Ν. 2121/1993).
Θέμα Υδατογράφημα. Από το Blogger.